Mars maastoon juoksemaan!

Maastojuoksun treeniohjelma

Seikkailu-urheilija, maastojuoksija Noora Pinola loi maastojuoksun treeniohjelman K&T:n lukjoille. Tässä ohjelma kokeneille.

Viikko 1

maanantai        60 min vauhdikasta juoksua pururadalla tai hiekkatiellä
tiistai                  lepo
keskiviikko       45 min kuntopiiriä tai -salitreeniä
torstai                90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistusta
perjantai           lepo
lauantai             120 min rauhallista kävelyä tai juoksua poluilla
sunnuntai         60 min rauhallista juoksua maastossa, helpot polunpätkät vauhdikkaammin

Viikko 2
 

maanantai        lepo
tiistai                  60 min juoksua, ylämäet spurtteina tai loikkien
keskiviikko       90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistusta
torstai                45 min kuntopiiriä tai -salitreeniä
perjantai           lepo
lauantai             60 min vauhdikasta juoksua pururadalla tai hiekkatiellä
sunnuntai         120 min rauhallista kävelyä tai juoksua

Viikko 3
 

maanantai        lepo
tiistai                  45 min kuntopiiriä tai -salitreeniä
keskiviikko       60 min juoksua kiihtyvällä vauhdilla
torstai                90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistusta
perjantai           lepo
lauantai             60 min rauhallista juoksua maastossa, helpot polunpätkät vauhdikkaammin
sunnuntai         lepo

Viikko 4
 

maanantai        60 min tasavauhtista juoksua tai esimerkiksi pyöräilyä, rullaluistelua tai uintia
tiistai                  45 min kuntopiiriä tai -salitreeniä
keskiviikko       lepo
torstai                60 min juoksua, spurttejja tuntuman mukaan
perjantai           90 min kevyttä juoksua tai kävelyä vaihtelevassa maastossa, esimerkiksi suunnistusta
lauantai             lepo
sunnuntai         120 min kävelyä tai juoksua poluilla

Tsemppiä treeniin!