Yhdessä treenaaminen voi auttaa näkemään kumppanin uudella tavalla.

Liikunnasta vipinää lakanoihin

Petipuuhat eivät kiinnosta ja olo on väsynyt? Jos haluat herätellä halusi, kokeile näitä vinkkejä!

Tiedät varmasti sen tunteen kun voimat ovat lopussa ja kaikki tuntuu raskaalta? Olet istunut koko päivän tietokoneella ja syönyt huonosti. Silloin ei tule mieleen, että olisipa kiva harrastaa illalla seksiä, kun lapset on saatu nukkumaan. Silloin haluaa vain maata sohvalla. Ja syödä herkkuja.

Meillä jokaisella on jonkinlainen käsitys kehostamme. Vartalo voi herättää ylpeyttä tai häpeää.

Voit ruoskia itseäsi päivästä toiseen siitä, ettet näytä sellaiselta kuin toivoisit. Se vaikuttaa myös kuvitelmiisi siitä, miten kumppanisi katsoo sinua.

Seksuaalisuus muuttuu eri ikävaiheissa. Yksi syy muutokseen on elämäntavat. Se, miten syöt, juot, liikut ja pidät huolta itsestäsi, vaikuttaa myös seksiin.

Liikunnan avulla voit muokata vartaloasi, mutta myös kehonkuvaasi. Fyysinen kunto vaikuttaa kykyyn nauttia. Jotta voit olla tyytyväinen itseesi, sinun ei tarvitse treenata viittä kertaa viikossa. Älä silti unohda huolehtia itsestäsi! Liikunnalla annat rakkautta sekä kehollesi että mielellesi.

Treenin avulla voit oppia rakastamaan itseäsi. On ihana nähdä peilistä, miten liikunta muokkaa kehoa. Kun treenaat, tunnet kehosi ääriviivat paremmin. Tulet tietoisemmaksi liikkeistäsi ja olemuksestasi.

Oikein mitoitettu kuntoilu parantaa jaksamistasi ja voit kokea olosi elinvoimaisemmaksi. Ehkä huomaat, että jaksat tehdä illalla muutakin kuin maata sohvalla. Hyvän treenin jälkeen myös mieli hymyilee. Todennäköisesti kumppanisikin huomaa sen.

Joskus uusien lajien kokeilu tuo mukavaa säpinää elämään. Ota kumppani mukaan! Uusi ympäristö voi tuoda hänestä esiin uusia, haluttavia piirteitä, kun olet myönteinen ja pidät mielen avoimena.

 

Seksuaaliterapeutin harjoitus:

Voit harjoitella lempeyttä omaa kehoasi kohtaan, kun käyt suihkussa esimerkiksi reippaan kävelylenkin jälkeen. Pese vartaloasi rauhallisesti tunnustellen ja ajattele itsesi arvokkaana. Hyväksy epätäydellisyytesi ja yritä unohtaa muut ihmiset.

Sinä asut tässä upeassa kehossa, josta sinä voit pitää huolta. Hyvän huolenpidon ensi askeliin kuuluu, että opettelet rakastamaan kehoasi. Pohdi samalla, miltä liikunta tuntuu kropassasi.

 

Personal Trainerin harjoitus:

KATSO VIDEO tästä https://drive.google.com/a/liinasievers.fi/file/d/0B243VHBDQZQTTkxia2t1VThPRW8/view?usp=drive_web

Pyri pitämään pakarat rentoina ja keskittymään alavatsan ja lantion liikkeeseen. Imaise lantionpohjalihakset sisään samalla kun supistat vatsaa napaa kohden, ikään kuin pidättäisit kovaa vessahätää.

Alkuun voi tuntua, ettei mitään tapahdu missään. Mutta kun teet liikettä pari kolme kertaa viikossa parin viikon ajan 10-15 toistolla ja muutamalla sarjassa, huomaat muutoksen! Sarjojen välissä voit huilia puoli minuuttia.

Liikkeellä treenaat lantionpohjalihaksia sekä lonkankoukistajia ja suoran vatsalihaksen alaosaa. Näiltä alueilta on monesti tuntuma hukassa, joten harjoitus voi vaikuttaa myös seksin aikana koettuun nautintoon.

Videolla näet liikkeen vaikeimman version. Voit helpottaa sitä asettumalla kyynärnojaan ja laskemalla polvet maahan. Pyri pitämään liike muuten samana ja tee se hyvin rauhallisesti. Keskity liikkeeseen ja ajattele lihaksia, joihin kohdistat sen.

 

Yhteistyökumppanina jutussa oli erityistason seksuaaliterapeutti ja Puhu Muru –bloggaaja Marja Kihlström

Personal trainer Liina Sievers jakaa parhaat vinkkinsä treeniin kauneusjaterveys.fi:n lukijoille. Joka viikko uudet ohjeet!

"Työskentelen personal trainerina, kouluttajana sekä ravintovalmentajana. Iltaisin ohjaan ryhmäliikuntatunteja, lenkkeilen koiran kanssa metsässä, opiskelen saksaa ja muita mielenkiintoisia asioita. Minulla on kaksi lasta, joiden kanssa pelataan futista, käydään uimassa ja katsotaan hyviä leffoja kasassa sohvalla. Haaveilen pitkistä yöunista ja kiireettömistä aamuista ja siitä, että minulla olisi vastaus kaikkiin maailman kysymyksiin."